Ver Investigador - - Prisma - Unidad de Bibliometría

María de los Ángeles Oviedo García

Catedrática de Universidad
maoviedo@us.es
Área de conocimiento: Comercialización e Investigación de Mercados
Departamento: Administración de Empresas y Marketing
Grupo: Turismo, envejecimiento saludable y TIC - SEJ-577 (Universidad de Sevilla)
Instituto de Inv.: IATUR
Prog. doctorado: Prog.de Doctorado en Gestión Estratégica y Negocios Internacionales (2011)
Tipo Año Título Fuente
Artículo2024 Engagement and commitment in higher education: Looking at the role of identification and perception of performance European Journal of Education
Artículo2024 The closer the better to the Great Pit of Daznak movie set? Residents of a rural town and their perceptions of film tourism Tourism Recreation Research
Artículo2022 The mediating effects of community support for sustainable tourism, community attachment, involvement, and environmental attitudes Journal of Hospitality and Tourism Research
Artículo2021 Journal citation reports and the definition of a predatory journal: the case of the Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI) RESEARCH EVALUATION
Artículo2021 The impact of tourism on active and healthy ageing: health-related quality of life Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events
Capítulo2020 Comunicación de marketing en organizaciones turísticas Marketing turístico: fundamentos y dirección
Artículo2019 Does Sun-and-Sea All-Inclusive Tourism Contribute to Poverty Alleviation and/or Income Inequality Reduction? The Case of the Dominican Republic JOURNAL OF TRAVEL RESEARCH
Artículo2019 Tourism in protected areas and the impact of servicescape on tourist satisfaction, key in sustainability Journal of Destination Marketing and Management
Capítulo2017 Comunicación de marketing en organizaciones turísticas Marketing turístico: fundamentos y dirección
Artículo2017 How to measure engagement in Twitter: advancing a metric INTERNET RESEARCH
Artículo2017 Shopping value, tourist satisfaction and positive word of mouth: the mediating role of souvenir shopping satisfaction CURRENT ISSUES IN TOURISM
Artículo2017 Souvenir shopping satisfaction: Antecedents and consequences EUROPEAN JOURNAL OF TOURISM RESEARCH
Artículo2017 The Mediating Roles of the Overall Perceived Value of the Ecotourism Site and Attitudes Towards Ecotourism in Sustainability Through the Key Relationship Ecotourism Knowledge-Ecotourist Satisfaction International Journal of Tourism Research
Artículo2016 Ex ante evaluation of interdisciplinary research projects: A literature review SOCIAL SCIENCE INFORMATION SUR LES SCIENCES SOCIALES
Artículo2016 Film-induced tourist motivations. The case of Seville (Spain) CURRENT ISSUES IN TOURISM
Artículo2016 The relevance of psychological factors in the ecotourist experience satisfaction through ecotourist site perceived value JOURNAL OF CLEANER PRODUCTION
Artículo2016 Tourism research quality: Reviewing and assessing interdisciplinarity TOURISM MANAGEMENT
Artículo2016 Tourist satisfaction and the souvenir shopping of domestic tourists: extended weekends in Spain CURRENT ISSUES IN TOURISM
Capítulo2015 Comunicación de marketing en organizaciones turísticas Dirección de marketing turístico
Artículo2015 CRM and RQ as key factors in retail setting services in an economic crisis context. The case of travel agencies SERVICE BUSINESS
Artículo2015 La expansión de las redes sociales. Un reto para la gestión de marketing Contabilidad y Negocios: Revista del Departamento Académico de Ciencias Administrativas
Artículo2015 Social media expansion. A challenge for marketing management Contabilidad y Negocios: Revista del Departamento Académico de Ciencias Administrativas
Artículo2014 CRM, calidad de la relación y lealtad del consumidor en agencias de viajes minoristas Revista de análisis turístico
Artículo2014 El perfil del turista deportivo en el campeonato europeo de remo 2013 International Journal of World of Tourism
Artículo2014 Metric proposal for customer engagement in Facebook JOURNAL OF RESEARCH IN INTERACTIVE MARKETING
Artículo2014 Organizational Learning Capacity and Its Impact on the Results in a Government Agency in Chile INTERNATIONAL PUBLIC MANAGEMENT JOURNAL
Artículo2014 Retail Services Survival in an Economic Crisis Context Services Marketing Quarterly
Artículo2014 The relationship between organizational learning and performance in Public Administration Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa
Artículo2011 Sevilla de cine: El turismo inducido por el cine. Identificación y análisis de las motivaciones de los turistas Estudios Turísticos
Artículo2011 Tourist Assessment of Archaeological Sites: The Case of The Archaeological Complex of Italica (Seville, Spain) VISITOR STUDIES
Artículo2010 A visitors' evaluation index for a visit to an archaeological site TOURISM MANAGEMENT
Capítulo2010 An Application of Grounded Theory to Cultural Tourism Research: Resident Attitudes to Tourism Activity in Santiponce CULTURAL TOURISM RESEARCH METHODS
Ponencia2009 Destino turístico y calidad de servicio La adaptación del turismo a los cambios globales: II Jornadas de Investigación en Turismo, Sevilla, 7 y 8 de mayo de 2009
Editorial2009 Special issue: innovations in teaching and researching hospitality management INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT
Artículo2009 The employee-customer relationship quality: antecedents and consequences in the hotel industry INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT
Artículo2008 Gaining Residents' Support for Tourism and Planning International Journal of Tourism Research
Ponencia2008 Los puertos deportivos y clubs náuticos de Andalucía ante el reto de la sostenibilidad. Diagnóstico y propuestas de mejora Las administraciones públicas y empresas turísticas ante el reto de la sostenibilidad
Ponencia2008 Marketing turístico, turismo patrimonial Investigaciones turísticas. Una perspectiva multidisciplinar: I Jornadas de Investigación en Turismo, Sevilla, 7 y 8 de mayo de 2008
Artículo2007 Internal validation of a biodata extraversion scale for salespeople SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY
Capítulo2006 Encouraging enhanced customer relationship management in accommodation SMEs: The case of Seville, Spain Tourism in the New Europe: Perspectives on SME Policies and Practices
Ponencia2005 Dealing with paradox -historical tourism in a non- touristic city: the case of Santiponce vs. Italica (Spain) Developing regions through family businesses and tourism. III Academic Workshop between Spanish and Czech Researchers and Management (2005)
Capítulo1996 La inversión publicitaria como motor de la economía Administrando para la sociedad
Artículo1995 El turismo alternativo como un sistema integrado: consideraciones sobre el caso andaluz Estudios Turísticos
Artículo1993 La PYME española ante la cooperación transnacional Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa

Proyectos de Investigación

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
01/12/2022 30/11/2024 Investigador/a Impactos espaciales de la turistificación en ámbitos urbanos. Nuevas herramientas digitales para el diagnóstico y la gestión (TED2021-131577B-I00) Ministerio de Ciencia e Innovación (Nacional)
30/01/2014 29/01/2017 Investigador/a Análisis del Paradigma del Software de Código Abierto desde la Perspectiva del Análisis Semántico y del Análisis de Redes Sociales (P12-SEJ-328) Consejería de Economía, Innovación y Ciencia (Autonómico)
01/01/2014 31/05/2017 Investigador/a Estrategias de Innovación Abierta en el Marco de las Tics (ECO2013-43856-R) Ministerio de Economía y Competitividad (Nacional)

Contratos

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
01/12/2020 20/07/2021 Responsable Análisis bibliométrico e impacto de las edotoriales científicas open-access en España (3997/1070) Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación (Desconocido)
14/01/2013 15/12/2013 Responsable MEDICION DEL RETORNO DE LA INVERSION EN SOCIAL MEDIA (1754/0641) WALNUTERS, S.L. (Desconocido)
09/12/2009 08/12/2011 Investigador/a Cátedra Santander de Empresa Familiar (0702/0339) BANCO SANTANDER, S.A. (Desconocido)
03/03/2008 03/12/2008 Investigador/a Medición de la imagen y repercución socioeconómica de eventos deportivos (SI-031/08) Sevilla Fútbol Club, S.A.D. (Desconocido)

Ayudas

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
20/03/2014 15/04/2015 Investigador/a El turismo 2.0 y los Social media como medios de influencia en las decisiones de compra (AIFH2014/005) Fundación Hergar (Nacional)
El investigador no tiene ningún resultado de investigación asociado