Ver Investigador - - Prisma - Unidad de Bibliometría

Pablo Delgado Herrera

Profesor Ayudante Doctor
pdelgado@us.es
Área de conocimiento: Psicología Evolutiva y de la Educación
Departamento: Psicología Evolutiva y de la Educación
Grupo: LABORATORIO DE DIVERSIDAD, COGNICIÓN Y LENGUAJE - HUM-281 (Universidad de Sevilla)
Tipo Año Título Fuente
Artículo2024 La lectura digital en las aulas: retos y potencialidades Dosier Graó
Artículo2023 Changes in reading habits during COVID-19 confinement in Spain CULTURA Y EDUCACION
Artículo2023 Does the Timing of Visual Support Affect Sentence Comprehension? An Eye-Tracking Study Journal of Experimental Education
Artículo2023 Reading comprehension on handheld devices versus on paper: A narrative review and meta-analysis of the medium effect and its moderators. Journal of Educational Psychology
Artículo2023 Relation between digital tool practices in the language arts classroom and reading comprehension scores Reading and Writing
Capítulo2023 Theory of mind and reading The theory of mind under scrutiny: psychopathology, neuroscience, philosophy of mind and artificial intelligence
Artículo2023 Young adults with intellectual disability, their relatives, and the Internet: perceptions and use during COVID-19 confinement in Spain BEHAVIOUR & INFORMATION TECHNOLOGY
Artículo2022 Cognitive Effort in Text Processing and Reading Comprehension in Print and on Tablet: An Eye-Tracking Study DISCOURSE PROCESSES
Artículo2022 Learning from text and video blogs: comprehension effects on secondary school students EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
Artículo2022 Video-blogs and linguistic simplification for students with intellectual disability Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities
Artículo2021 Tablets for all? Testing the screen inferiority effect with upper primary school students LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES
Artículo2021 The inattentive on-screen reading: Reading medium affects attention and reading comprehension under time pressure LEARNING AND INSTRUCTION
Artículo2020 La lectura en pantalla a les aules Articles: Revista de didàctica de la llengua i de la literatura
Artículo2020 La lectura en pantalla en las aulas Textos de Didactica de la Lengua y de la Literatura
Artículo2020 READ-COGvid: A Database From Reading and Media Habits During COVID-19 Confinement in Spain and Italy FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
Artículo2020 To click or not to click: investigating conflict detection and sourcing in a multiple document hypertext environment Reading and Writing
Artículo2020 Using eye-movement modelling examples to improve critical reading of multiple webpages on a conflicting topic JOURNAL OF COMPUTER ASSISTED LEARNING
Artículo2020 Using Internet videos to learn about controversies: Evaluation and integration of multiple and multimodal documents by primary school students COMPUTERS & EDUCATION
Artículo2019 Critical analysis of the effects of the digital technologies on reading and learning CULTURA Y EDUCACION
Artículo2019 La lectura digital, en desventaja MENTE Y CEREBRO
Ponencia2019 Learning through video blogs: The case of students with intellectual disability ACM International Conference Proceeding Series
Artículo2019 The Development of Anaphora Resolution in Spanish JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH
Artículo2019 Training young adults with intellectual disability to read critically on the internet Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities
Artículo2018 A training program on critical reading on the internet for young people with intellectual disability REVISTA ESPANOLA DE DISCAPACIDAD-REDIS
Revisión2018 Don't throw away your printed books: A meta-analysis on the effects of reading media on reading comprehension EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW
Capítulo2018 Non-academic multiple source use on the internet HANDBOOK OF MULTIPLE SOURCE USE

Este investigador no ha dirigido/tutorizado tesis

Proyectos de Investigación

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
01/09/2022 31/08/2025 Investigador/a Comprensión lectora y función ejecutiva en autismo y trastornos de atención (PID2021-122658NB-I00) Ministerio de Ciencia e Innovación (Nacional)
01/01/2011 31/12/2014 Contratado Comprensión e Inferencias Pragmáticas y Referenciales en los Trastornos del Espectro Autista y del Lenguaje (PSI2010-17401) Ministerio de Ciencia e Innovación (Nacional)
El investigador no tiene ningún resultado de investigación asociado