Emilio Romero Sanchez

Predoctoral PIF FPU Ministerio
eromero13@us.es
Área de conocimiento: Ingeniería del Terreno
Departamento: Estructuras de Edificación e Ingeniería del Terreno
Grupo: ESTRUCTURAS Y GEOTECNIA (TEP-107)
Tipo Año Título Fuente
Artículo2022 Analysis of the Historical Settlements of the Giralda INTERNATIONAL JOURNAL OF ARCHITECTURAL HERITAGE
Capítulo2022 Analysis of the influence of atriums in seismic performance of RC primary school buildings Seismic Behaviour and Design of Irregular and Complex Civil Structures IV
Artículo2022 Fast seismic assessment of built urban areas with the accuracy of mechanical methods using a feedforward neural network SUSTAINABILITY
Ponencia2022 Game-based student response system applied to soil mechanics and foundations 14TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTATIONAL INTELLIGENCE IN SECURITY FOR INFORMATION SYSTEMS AND 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EUROPEAN TRANSNATIONAL EDUCATIONAL (CISIS 2021 AND ICEUTE 2021)
Libro2021 Guia prático escola resiliente aos sismos. Projeto PERSISTAH (Projetos de Escolas Resilientes aos SISmos no Território do Algarve e de Huelva) Guia prático escola resiliente aos sismos. Projeto PERSISTAH (Projetos de Escolas Resilientes aos SISmos no Território do Algarve e de Huelva)
Libro2021 Por que é que o chão se move? Por que é que o chão se move?
Libro2021 Practical guide for Earthquake resilient schools Practical guide for Earthquake resilient schools
Libro2021 Schools, Seismicity and Retrofitting. PERSISTAH Project (Projetos de Escolas Resilientes aos SISmos no Território do Algarve e de Huelva) Schools, Seismicity and Retrofitting. PERSISTAH Project (Projetos de Escolas Resilientes aos SISmos no Território do Algarve e de Huelva)
Libro2021 Why does the ground shake? Why does the ground shake?
Libro2020 ¿Por qué se mueve el suelo?. Proyecto PERSISTAH (Projetos de Escolas Resilientes aos SISmos no Território do Algarve e de Huelva)
Artículo2020 A Comparative Analysis between the Spanish and Portuguese Seismic Codes: Application to a Border RC Primary School Journal of Mechanics Engineering and Automation
Libro2020 Guía práctica para un colegio resiliente a los sismos. Proyecto PERSISTAH (Projetos de Escolas Resilientes aos SISmos no Território do Algarve e de Huelva)
Libro2020 Rehabilitación sísmica estructural de colegios de educación primaria
Artículo2020 Seismic Behaviour Study of Primary Schools in Algarve and Huelva Cities. Case Study of Three Different Building Technologies International Journal of Structural and Civil Engineering Research
Artículo2020 Specific seismic retrofitting of a compact reinforced concrete building with X-bracings and steel jackets. Application to a primary school in Huelva PLOS ONE
Ponencia2019 A comparative analysis between the Spanish and Portuguese seismic codes. Application to a border RC primary school COMPDYN Proceedings
Ponencia2019 A cost-effective retrofitting technique for URM buildings based on steel encirclements in openings: A case study COMPDYN Proceedings
Ponencia2019 Seismic performance comparison between structure-improvement techniques and ground-improvement techniques: Application to a reinforced concrete school building WIT Transactions on the Built Environment
Este investigador no ha dirigido/tutorizado tesis

Proyectos de Investigación

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
01/09/2021 31/08/2024 Investigador/a Simulador de riesgo sísmico y herramienta de evaluación en tiempo real en caso de terremoto para edificios residenciales de la península ibérica (PID2020-117207RB-I00) Ministerio de Ciencia e Innovación (Nacional)
01/01/2022 31/12/2022 Investigador/a Proyecto para un patrimonio cultural resiliente a los terremotos. Casos de estudio: la Mezquita de Córdoba y la Giralda de Sevilla (US-1380730) Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y Universidad (Autonómico)
01/04/2016 31/12/2020 Investigador/a Projetos de Escolas Resilientes aos Sismos no Território do Algarve e de Huelva - PERSISTAH (0313_PERSISTAH) Comisión Europea (Europeo)
El investigador no tiene ningún resultado de investigación asociado