Ver Investigador - - Prisma - Unidad de Bibliometría

Pablo Ledesma Chaves

Profesor Sustituto
pledesma@us.es
Área de conocimiento: Comercialización e Investigación de Mercados
Departamento: Administración de Empresas y Marketing
Grupo: Marketing Analítico y Digital - SEJ-634 (Universidad de Sevilla)
Tipo Año Título Fuente
Artículo2024 Cross-border destination image for sustainable tourism development in peripheral areas JOURNAL OF TRAVEL & TOURISM MARKETING
Artículo2024 Crypto-wallets revolution! Key factors driving behavioral intention to adopt the Coinbase Wallet using mixed PLS-SEM/fsQCA methodology in the Spanish environment International Journal of Bank Marketing
Artículo2024 Do small- and medium-sized companies intend to use the Metaverse as part of their strategy? A behavioral intention analysis INTERNATIONAL JOURNAL OF ENTREPRENEURIAL BEHAVIOUR & RESEARCH
Artículo2024 Intangible resources, static and dynamic capabilities and perceived competitive advantage in exporting firms. A PLS-SEM/fsQCA approach Technological Forecasting and Social Change
Artículo2023 Acceptance factors of Zara's shopping app among fashion consumers during COVID ‐19 JOURNAL OF CONSUMER BEHAVIOUR
Artículo2023 Analysis of factors affecting the effectiveness of face-to-face marketing learning via TikTok, YouTube and video conferencing HELIYON
Artículo2023 Analysis of university professors in economic sciences: PMH scale and technostress as main antecedents of academic self-perception Journal of Men's Health
Capítulo2023 Aplicación de un Ciclo de Mejora del Aula en el grado de Turismo Ciclos de mejora en el aula. Curso 2022-23: experiencias de innovación docente de la Universidad de Sevilla
Artículo2023 Dynamic capabilities in times of economic crisis. A vision of success in international markets HELIYON
Artículo2023 Luxury tourism and purchase intention factors: a mixed approach applied to luxury goods Humanities and Social Sciences Communications
Artículo2023 Organizational value and participatory leadership for sustaining the competitive advantages of hospitality and tourism companies Humanities and Social Sciences Communications
Artículo2023 Visual thinking and cooperative learning in higher education: HOW does its implementation affect marketing and management disciplines after COVID-19? International journal of management education
Artículo2022 Dynamic innovation capabilities and their impact on export performance in times of economic crisis Revista Brasileira de Gestao de Negocios
Ponencia2022 Metodología mixta PLS-SEM/fsQCA en el contexto COVID-19sobre aplicaciones turísticas: el caso Airbnb Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery
Capítulo2022 Modelo de aplicación de un Ciclo de Mejora en el Aula (CIMA) en la asignatura Comunicación Comercial (Grado en Marketing) Ciclos de mejora en el aula. Año 2021: experiencias de innovación docente de la Universidad de Sevilla
Capítulo2021 Modelo de aplicación de un Ciclo de Mejora del Aula (CIMA) en la asignatura Investigación Comercial (Grado de Administración y Dirección de Empresas) Ciclos de Mejora en el Aula. Año 2020. Experiencias de innovación docente de la Universidad de Sevilla
Artículo2020 International expansion: mediation of dynamic capabilities Marketing Intelligence and Planning
Capítulo2020 La capacidad dinámica de innovación: mediación sobre la estrategia de incremento de mercados internacionales en tiempos de crisis económica XXX Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica: cooperação transfronteiriça : desenvolvimento e coesão territorial : livro de resumos

Proyectos de Investigación

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
05/10/2021 30/06/2023 Investigador/a Sostenibilidad de las Relaciones Electrónicas entre la Administración y el Ciudadano: Aplicaciones en Salud y Educación. (SOREAC) (P20_00587) Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y Universidad (Autonómico)
El investigador no tiene ningún resultado de investigación asociado