Ver Investigador - - Prisma - Unidad de Bibliometría

Antonio Gonzalez Herrera

Profesor Contratado Doctor
gonzalezh@us.es
Área de conocimiento: Didáctica de la Matemática
Departamento: Didáctica de las Matemáticas
Grupo: GRUPO DE INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA - FQM-226 (Universidad de Sevilla)
Tipo Año Título Fuente
Artículo2022 A new tool for the teaching of graph theory: identification of commognitive conflicts Mathematics Teaching-Research Journal
Artículo2022 A theoretical analysis of the validity of the Van Hiele levels of reasoning in graph theory Journal on Mathematics Education
Artículo2022 Analizando perfiles de reconocimiento en teoría de grafos Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas
Artículo2022 Analyzing Pedagogical Routines in the Upper Secondary School Teacher’s Discourse Using the Commognitive Aproach International Journal of Instruction
Artículo2022 Proof levels of graph theory students under the lens of the Van Hiele model INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
Artículo2022 The Equidistant Dimension of Graphs BULLETIN OF THE MALAYSIAN MATHEMATICAL SCIENCES SOCIETY
Artículo2021 Characterizing levels of reasoning in graph theory EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
Artículo2021 Prospective teachers' difficulties in integrating technology into problem solving and teaching on rational numbers Acta Scientiae
Ponencia2019 Presencia de la Teoría de Grafos en la enseñanza de grado en España Investigación en Educación Matemática XXIII
Artículo2019 Removing Twins in Graphs to Break Symmetries MATHEMATICS
Capítulo2018 CO-372. El proceso de clasificación de grafos a través del modelo de Van Hiele Libro de Actas del 6th International Congress of Educational Sciences and Development
Artículo2018 Metric-locating-dominating sets of graphs for constructing related subsets of vertices APPLIED MATHEMATICS AND COMPUTATION
Artículo2018 Shortcut sets for the locus of plane Euclidean networks APPLIED MATHEMATICS AND COMPUTATION
Ponencia2017 Analizando el reconocimiento de grafos a través del modelo de Van Hiele VIII Congreso iberoamericano de educación matemática (2017), p 286-293
Artículo2016 Shortcut sets for plane Euclidean networks (Extended abstract) Electronic Notes In Discrete Mathematics
Artículo2014 The difference between the metric dimension and the determining number of a graph APPLIED MATHEMATICS AND COMPUTATION
Ponencia2014 Uso de nuevas tecnologías en la asignatura de Introducción a la Matemática Discreta en el Grado de Ingeniería Informática Congreso Internacional EDUTEC: El hoy y el mañana junto a las TICs
Ponencia2014 Uso de Smartphones y Tablets en el aprendizaje del Álgebra Lineal y Numérica Congreso Internacional EDUTEC: El hoy y el mañana junto a las TICs
Artículo2013 On the metric dimension, the upper dimension and the resolving number of graphs DISCRETE APPLIED MATHEMATICS
Artículo2013 Resolving sets for Johnson and Kneser graphs EUROPEAN JOURNAL OF COMBINATORICS
Artículo2013 The determining number of Kneser graphs Discrete Mathematics and Theoretical Computer Science
Artículo2013 The resolving number of a graph Discrete Mathematics and Theoretical Computer Science

Proyectos de Investigación

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
01/01/2009 31/12/2012 Investigador/a Optimización de redes de interconexión (MTM2008-05866-C03-01) Ministerio de Educación y Ciencia (Nacional)
El investigador no tiene ningún resultado de investigación asociado