Ver Investigador - - Prisma - Unidad de Bibliometría

Elena Fernandez Garcia

Profesora Ayudante Doctora
efernandez23@us.es
Área de conocimiento: Enfermería
Departamento: Enfermería
Grupo: "Cuidados Complejos, Cronicidad y Resultados en Salud" - CTS-1050 (Universidad de Sevilla)
Centro mixto: Instituto de Biomedicina de Sevilla (IBIS)
Tipo Año Título Fuente
Artículo2024 Work Ability Index: Psychometric Testing in Aeronautical Industry Workers Safety and Health at Work
Ponencia2023 Review on Internet of Things for Innovation in Nursing Process- A PubMed-Based Search Lecture Notes in Networks and Systems
Artículo2023 The consequences of the COVID-19 pandemic on the refugee population: a rapid review. Perspectives in public health
Artículo2022 Cross-cultural adaptation and psychometric evaluation of the educational content validation instrument in health. Inquiry : a journal of medical care organization, provision and financing
Artículo2022 Defining and characterising the nurse-patient relationship: a concept analysis. Nursing ethics
Capítulo2022 La valoración de enfermería en un contexto residencial: Uso de la metodología de aprendizaje en entornos simulados Ciclos de mejora en el aula. Año 2021: experiencias de innovación docente de la Universidad de Sevilla
Artículo2022 Predictive validity of the INTEGRARE scale in identifying the risk of hospital-acquired pressure ulcers in acute care hospital settings JOURNAL OF TISSUE VIABILITY
Artículo2022 Understanding the nurse-patient relationship: a predictive approach to caring interaction Collegian
Artículo2022 Worldwide prevalence of inadequate work ability among hospital nursing personnel: a systematic review and meta‐analysis JOURNAL OF NURSING SCHOLARSHIP
Editorial2021 Adecuación de la ratio paciente-enfermera y complejidad de los cuidados: un reto para las organizaciones sanitarias ENFERMERIA CLINICA
Artículo2021 Factors that influence nurse staffing levels in acute care hospital settings. JOURNAL OF NURSING SCHOLARSHIP
Capítulo2021 Fomentando el pensamiento crítico y juicio clínico para la valoración enfermera Ciclos de mejora en el aula. Año 2020 Experiencias de innovación docente de la Universidad de Sevilla
Artículo2021 Implementing holistic care in isolated patients during COVID-19 pandemic: a case study using nursing outcomes (NOC) and interventions (NIC) classifications. Holistic nursing practice
Artículo2021 Intensive care nurses' experiences during the COVID ‐19 pandemic: A qualitative study Nursing in Critical Care
Artículo2021 Prevalence and factors associated with substance use among Chinese immigrants in Spain: a mixed-design study PUBLIC HEALTH NURSING
Artículo2020 “Work like a Chinese”: aspirations, patterns of work, and working conditions of the Chinese immigrant community in Southern Spain INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH
Artículo2020 Development and external validity of a short-form version of the INICIARE scale to classify nursing care dependency level in acute hospitals INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH
Artículo2020 Factors associated with in-hospital mortality in acute care hospital settings: a prospective observational study INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH
Artículo2020 Healthcare and health problems from the perspective of indigenous population of the peruvian amazon: a qualitative study INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH
Artículo2020 The nursing stress scale-spanish version: an update to its psychometric properties and validation of a short-form version in acute care hospital settings INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH
Revisión2019 Adverse events: A health risk for patients and nursing professionals Metas de Enfermería
Capítulo2019 Aprendizaje a través de la elaboración de casos críticos por parte del alumnado en la asignatura de Entermería Clínica y Problemas Bioéticos Ciclos de mejora en el aula, año 2019: experiencias de innovación docente de la Universidad de Sevilla
Capítulo2019 Elaboración de casos clínicos por parte del alumnado en la asignatura de Enfermería Clínica y Problemas Bioéticos Ciclos de mejora en el aula, año 2019: experiencias de innovación docente de la Universidad de Sevilla
Ponencia2018 ¿Qué saben y cómo utilizan las TICS el alumnado de nuevo ingreso en el grado de Enfermería? Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES
Ponencia2018 ¿Qué saben y cómo utilizan las TICSel alumnado de cuarto de Enfermería? Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES
Ponencia2018 Brecha digital de género en los usos de internet del alumnado de Enfermería Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES
Artículo2018 Psychometric Testing of INTEGRARE, an Instrument for the Assesment of Pressure Ulcer Risk in Inpatients INTERNATIONAL JOURNAL OF NURSING KNOWLEDGE
Artículo2017 Uso de las TIC para fomentar estilos de vida saludables en niños/as y adolescentes: el caso del sobrepeso Revista Española de Comunicación en Salud
Artículo2016 Adecuación de la dieta por razones de salud: intervención enfermera en pacientes con litiasis renal ENFERMERIA CLINICA
Artículo2014 Epidemiology and long-term outcome of sepsis in elderly patients MEDICINA INTENSIVA

Proyectos de Investigación

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
26/09/2019 25/03/2023 Investigador/a Development of a transcultural social-ethical care model for dependent population in Mediterranean basin (TEC MED) (A_A.3.2_0376) Comisión Europea (Europeo)
El investigador no tiene ningún resultado de investigación asociado