Ver Investigador - - Prisma - Unidad de Bibliometría

Manuela Vega Vázquez

Profesora Titular de Universidad
mvega@us.es
Área de conocimiento: Comercialización e Investigación de Mercados
Departamento: Administración de Empresas y Marketing
Grupo: Turismo, envejecimiento saludable y TIC - SEJ-577 (Universidad de Sevilla)
Instituto de Inv.: IATUR
Prog. doctorado: Programa de Doctorado Interuniversitario en Turismo
Tipo Año Título Fuente
Artículo2024 The closer the better to the Great Pit of Daznak movie set? Residents of a rural town and their perceptions of film tourism Tourism Recreation Research
Artículo2021 The impact of tourism on active and healthy ageing: health-related quality of life Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events
Artículo2019 Does Sun-and-Sea All-Inclusive Tourism Contribute to Poverty Alleviation and/or Income Inequality Reduction? The Case of the Dominican Republic JOURNAL OF TRAVEL RESEARCH
Artículo2019 The tourist loyalty index: A new indicator for measuring tourist destination loyalty? JOURNAL OF INNOVATION & KNOWLEDGE
Artículo2019 Tourism in protected areas and the impact of servicescape on tourist satisfaction, key in sustainability Journal of Destination Marketing and Management
Artículo2017 Exploring the customer's intention to switch firms: The role of customer-related antecedents PSYCHOLOGY & MARKETING
Artículo2017 Shopping value, tourist satisfaction and positive word of mouth: the mediating role of souvenir shopping satisfaction CURRENT ISSUES IN TOURISM
Artículo2017 Souvenir shopping satisfaction: Antecedents and consequences EUROPEAN JOURNAL OF TOURISM RESEARCH
Artículo2017 The Mediating Roles of the Overall Perceived Value of the Ecotourism Site and Attitudes Towards Ecotourism in Sustainability Through the Key Relationship Ecotourism Knowledge-Ecotourist Satisfaction International Journal of Tourism Research
Artículo2016 Entrepreneurial orientation-hotel performance: Has market orientation anything to say? JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
Artículo2016 La percepción del cliente sobre la co-creación de valor. Adecuación de la escala de Yi y Gong al contexto español Esic market
Artículo2016 The relevance of psychological factors in the ecotourist experience satisfaction through ecotourist site perceived value JOURNAL OF CLEANER PRODUCTION
Artículo2016 Tourist satisfaction and the souvenir shopping of domestic tourists: extended weekends in Spain CURRENT ISSUES IN TOURISM
Artículo2016 Value co-creation and customer loyalty JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
Artículo2015 Can the customer's value co-creation behavior be measured?: validating a measurement scale based on the customer's perspective Gestion 2000
Artículo2015 CRM and RQ as key factors in retail setting services in an economic crisis context. The case of travel agencies SERVICE BUSINESS
Artículo2015 Customer participation and citizenship behavior effects on turnover intention JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
Capítulo2015 The effect of entrepreneurial orientation on results: An application to the hotel sector New Challenges in Entrepreneurship and Finance: Examining the Prospects for Sustainable Business Development, Performance, Innovation, and Economic Growth
Artículo2014 CRM, calidad de la relación y lealtad del consumidor en agencias de viajes minoristas Revista de análisis turístico
Artículo2014 Orientación al mercado y rasgos de la alta dirección: una aproximación en el marco del sector industrial Prosperitas
Artículo2014 Retail Services Survival in an Economic Crisis Context Services Marketing Quarterly
Capítulo2014 Seeking a sustainable competitive advantage in periods of economic recession for SMEs and entrepreneurs: The role of value co-creation and customer trust in the service provider Entrepreneurship, Innovation and Economic Crisis: Lessons for Research, Policy and Practice
Artículo2014 The relationship between organizational structure and market orientation. An empirical aproach The International Journal of Management Science and Information Technology
Artículo2013 Heterogeneity of customers of personal image services: a segmentation based on value co-creation INTERNATIONAL ENTREPRENEURSHIP AND MANAGEMENT JOURNAL
Artículo2013 The value co-creation process as a determinant of customer satisfaction MANAGEMENT DECISION
Artículo2012 Does the firm's market orientation behaviour influence innovation's success? MANAGEMENT DECISION
Artículo2012 Variables que influyen en la fijación de precios en el transporte aéreo: el caso de la ruta Madrid-Barcelona Turismo y sostenibilidad: V Jornadas de Investigación en Turismo, Sevilla, 17 y 18 de mayo de 2012
Ponencia2011 Estrategias de fijación de precios en el transporte aéreo de pasajeros Turismo y Desarrollo Económico: IV Jornadas de Investigación en Turismo
Capítulo2010 Absentismo universitario: algunas cuestiones básicas y propuestas de medidas paliativas El absentismo en las aulas universitarias: el caso de la Escuela Universitaria de Estudios Empresariales
Ponencia2006 The impact of market orientation on new product performance 5th International Congress "Marketing Trends" (2006).
Ponencia2005 La importancia del sector comercial en la economía española y su incidencia en el empleo Cities in competition. XV Spanish-Portuguese Meeting of Scientific Management (2005)
Libro2001 Investigación y comercialización: aplicación de conceptos Investigación y comercialización: aplicación de conceptos
Ponencia1999 Un análisis del contenido de los mensajes publicitarios ecológicos El Management del Próximo Milenio, Vol. II.
Libro1997 Las grandes superficies comerciales y la reestructuración de la distribución comercial en Andalucía Las grandes superficies comerciales y la reestructuración de la distribución comercial en Andalucía

Contratos

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
25/11/2010 20/12/2010 Investigador/a Elaboración del IV Plan Integral de Fomento del comercio interior de Andalucía (0976/0288) Junta de Andalucía (Consejería de Turismo, Comercio y Deporte) (Desconocido)
30/06/2010 30/12/2010 Responsable Evaluación Ex Post de la gestión territorial de las Políticas de Empleo. (0826/0258) Instituto de Estudios de Economía, Evaluación y Empleo, S.L. (Desconocido)
01/02/2010 31/12/2010 Investigador/a Estudio de Investigación sobre las características, percepciones y comportamientos de los Turistas en la Provincia de Sevilla en el año 2009. (0572/0298) DIPUTACIÓN DE SEVILLA (Desconocido)
13/07/2009 12/01/2010 Responsable Elaboración de un informe de seguimiento del Plan de Empleabilidad para las personas con discapacidad en Andalucía. (0466/0258) Instituto de Estudios de Economía, Evaluación y Empleo, S.L. (Desconocido)
03/11/2008 03/03/2009 Investigador/a Análisis del sector turístico de la provincia de Sevilla (SI-068/08) Diputación Provincial de Sevilla (Desconocido)
02/07/2007 30/10/2007 Responsable La evaluación intermedia del programa para el fomento de la cultura, la actitud y la actividad emprendedora y empresarial (SI-088/07) Instituto de Estudios de Economía, Evaluación y Empleo, S.L. (Desconocido)
29/06/2007 31/12/2007 Investigador/a Análisis del sector turístico (SI-111/07) Prodetur S.A. (Desconocido)
02/05/2007 30/06/2007 Responsable Elaboración de un informe que determine la intervención del Servicio Andaluz de Empleo en las condiciones de empleabilidad de áreas urbanas deprimidas (SI-077/07) Instituto de Estudios de Economía, Evaluación y Empleo, S.L. (Desconocido)
01/09/2006 31/12/2006 Investigador/a Diseño de un plan de comunicación para estimular la suscripción de pólizas de seguro agrario ente los empresarios agrarios andaluces (SI-093/06) Junta de Andalucía (Consejería de Agricultura y Pesca) (Desconocido)
04/04/2006 04/10/2006 Responsable Redacción del capítulo comercio al por menor en Andalucía (SI-127/06) Instituto de Desarrollo Regional (Fundación Universitaria) (Desconocido)
08/01/2005 10/01/2006 Investigador/a Estudio sobre las percepciones de los clientes sobre catálogos de B.P. OIL España, S.A. (SI-073/05) BP Oil España, S.A. (Desconocido)
30/07/2001 30/09/2001 Investigador/a Diagnóstico de la situación del comercio interior de Andalucía y programas y medidas de modernización del comercio interior en Andalucía (SI-079/01) Junta de Andalucía (Consejería de Economía y Hacienda) (Desconocido)
El investigador no tiene ningún resultado de investigación asociado