Artículo | 2023 |
Do easy-to-read adaptations really facilitate sentence processing for adults with a lower level of education? An experimental eye-tracking study
|
LEARNING AND INSTRUCTION |
Revisión | 2022 |
Atypical vocabulary acquisition in autism: where is it coming from?
|
Journal of Cultural Cognitive Science |
Editorial | 2022 |
Editorial: surveillance of language development in pre-school children
|
FRONTIERS IN PEDIATRICS |
Artículo | 2022 |
Neuropsychological profile associated to PKAN in its initial phase: a case series report
|
NEUROCASE |
Artículo | 2022 |
Proceso de evaluación de pictogramas: Catálogo de señalización accesible andaluz
|
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual |
Artículo | 2021 |
An experimental eye-tracking study of text adaptation for readers with dyslexia: effects of visual support and word frequency
|
ANNALS OF DYSLEXIA |
Artículo | 2021 |
Comprensión lectora en autismo: revisión de las intervenciones y sus niveles de evidencia
|
Psychology, Society & Education |
Artículo | 2021 |
Empirically supported psychological treatments for children and adolescents: state of the art
|
PSICOTHEMA |
Artículo | 2021 |
Reading goals and executive function in autism: an eye-tracking study
|
AUTISM RESEARCH |
Artículo | 2021 |
Socioeconomic Status, Culture, and Reading Comprehension in Immigrant Students
|
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY |
Revisión | 2021 |
The impact of intervention dose form on oral language outcomes for children with developmental language disorder
|
Journal of speech, language, and hearing research : JSLHR |
Revisión | 2021 |
The influence of quantitative intervention dosage on oral language outcomes for children with developmental language disorder: a systematic review and narrative synthesis
|
Language, Speech, and Hearing Services in Schools |
Artículo | 2021 |
The influence of syntactic knowledge on reading comprehension varies as a function of oral vocabulary in Spanish-speaking children
|
JOURNAL OF RESEARCH IN READING |
Capítulo | 2021 |
Tratamientos psicológicos para los trastornos del lenguaje
|
Manual de tratamientos psicológicos: infancia y adolescencia |
Capítulo | 2020 |
¿Legibilidad es sinónimo de comprensión en Lectura Fácil?: Una revisión de estudios sobre comprensión lectora en textos adaptados o simplificados y su calidad metodológica
|
Lectura y dificultades lectoras en el siglo XXI |
Artículo | 2020 |
A Spanish sign language (lse) adaptation of the communicative development inventories
|
JOURNAL OF DEAF STUDIES AND DEAF EDUCATION |
Artículo | 2020 |
Comprehending reflexive and clitic constructions in children with autism spectrum disorder and developmental language disorder
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE & COMMUNICATION DISORDERS |
Artículo | 2020 |
Impaired P1 Habituation and Mismatch Negativity in Children with Autism Spectrum Disorder
|
JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS |
Artículo | 2020 |
The effects of morphological and syntactic knowledge on reading comprehension in spanish speaking children
|
Reading and Writing |
Artículo | 2020 |
The Impact of Family Environment on Language Development of Children With Cochlear Implants: A Systematic Review and Meta-Analysis
|
Ear and hearing |
Ponencia | 2019 |
An assistive augmented reality-based smartglasses solution for individuals with autism spectrum disorder
|
Proceedings - IEEE 17th International Conference on Dependable, Autonomic and Secure Computing, IEEE 17th International Conference on Pervasive Intelligence and Computing, IEEE 5th International Conference on Cloud and Big Data Computing, 4th Cyber Science and Technology Congress, DASC-PiCom-CBDCom- |
Artículo | 2019 |
Development of a gaze contingent method for auditory threshold evaluation in non-verbal ASD children
|
RESEARCH IN AUTISM SPECTRUM DISORDERS |
Artículo | 2019 |
Do Individuals with Autism Change Their Reading Behavior to Adapt to Errors in the Text?
|
JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS |
Artículo | 2019 |
Inferencing in Deaf Adolescents during Sign-Supported Speech Comprehension
|
DISCOURSE PROCESSES |
Artículo | 2019 |
No evidence of atypical attentional disengagement in autism: A study across the spectrum
|
AUTISM |
Libro | 2019 |
Rúbrica de evaluación de textos en lectura fácil: Material para facilitar la aplicación de la Norma Española Experimental UNE 153101 EX (versión 2.1)
|
Rúbrica de evaluación de textos en lectura fácil: Material para facilitar la aplicación de la Norma Española Experimental UNE 153101 EX (versión 2.1) |
Capítulo | 2019 |
Spain
|
Managing children with developmental language disorder: theory and practice across Europe and beyond |
Artículo | 2019 |
The Development of Anaphora Resolution in Spanish
|
JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH |
Artículo | 2019 |
The role of multiple articulatory channels of sign-supported speech revealed by visual processing
|
Journal of Speech, Language, and Hearing Research |
Capítulo | 2019 |
Theory and intervention in developmental language disorder: the view of the european practitioner
|
Managing children with developmental language disorder: theory and practice across Europe and beyond |
Capítulo | 2018 |
Executive Functions and Their Relationship with Interaction Design
|
COMPUTER SCIENCE AND ENGINEERING-THEORY AND APPLICATIONS |
Artículo | 2017 |
An Eye Tracking Study on the Perception and Comprehension of Unimodal and Bimodal Linguistic Inputs by Deaf Adolescents
|
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY |
Editorial | 2017 |
Autism and reading
|
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología |
Artículo | 2017 |
Can you tell it by the prime? A study of metaphorical priming in high-functioning autism in comparison with matched controls
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE & COMMUNICATION DISORDERS |
Artículo | 2017 |
How speechreading contributes to reading in a transparent ortography: the case of Spanish deaf people
|
JOURNAL OF RESEARCH IN READING |
Artículo | 2017 |
Reading comprehension and immersion schooling: evidence from component skills
|
DEVELOPMENTAL SCIENCE |
Artículo | 2017 |
Strategies of readers with autism when responding to inferential questions: An eye-movement study
|
AUTISM RESEARCH |
Artículo | 2016 |
Can you play with fire and not hurt yourself? A comparative study in figurative language comprehension between individuals with and without autism spectrum disorder
|
PLOS ONE |
Capítulo | 2016 |
Eficacia de las intervenciones de naturaleza psicológica en los TEA: evidencias disponibles
|
Todo sobre el autismo: los Trastornos del Espectro del Autismo (TEA) : guía completa basada en la ciencia y en la experiencia |
Revisión | 2016 |
Emergent Bilingualism and Working Memory Development in School Aged Children
|
LANGUAGE LEARNING |
Artículo | 2016 |
PREDICTORS OF METAPHORICAL UNDERSTANDING IN HIGH FUNCTIONING AUTISM
|
LINGUE E LINGUAGGIO |
Artículo | 2016 |
Readers with Autism Can Produce Inferences, but they Cannot Answer Inferential Questions
|
JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS |
Artículo | 2016 |
Social Information Processing in Deaf Adolescents
|
JOURNAL OF DEAF STUDIES AND DEAF EDUCATION |
Revisión | 2015 |
Figurative language processing in atypical populations: The ASD perspective
|
FRONTIERS IN HUMAN NEUROSCIENCE |
Ponencia | 2015 |
Metaphorical priming in a lexical decision task in high functioning autism
|
CEUR workshop proceedings |
Artículo | 2015 |
Reading Efficiency of Deaf and Hearing People in Spanish
|
JOURNAL OF DEAF STUDIES AND DEAF EDUCATION |
Artículo | 2015 |
Supporting people with autism spectrum disorders in leisure time: Impact of an university volunteer program, and related factors
|
ANALES DE PSICOLOGIA |
Artículo | 2013 |
Language delay and poor reading comprehension: Exploring the simple view of reading
|
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología |
Artículo | 2013 |
Learning to Read: the Case of Moroccan Students who Learn Spanish
|
The Spanish Journal of Psychology |
Capítulo | 2012 |
Eficacia de las intervenciones de naturaleza psicológica en los TEA: evidencias disponibles
|
Todo sobre el autismo: los Trastornos del Espectro del Autismo (TEA). Guía completa basada en la ciencia y en la experiencia |
Artículo | 2012 |
Support, Inclusion, and Special Education Teachers’ Attitudes toward the Education of Students with Autism Spectrum Disorders
|
Autism Research and Treatment |
Artículo | 2011 |
Performance of children with autism on the embedded figures test: A closer look at a popular task
|
JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS |
Artículo | 2009 |
Objective and subjective quality of life in adults with autism spectrum disorders in southern Spain
|
AUTISM |
Artículo | 2009 |
Orthographic and Phonological Pathways in Hyperlexic Readers With Autism Spectrum Disorders
|
DEVELOPMENTAL NEUROPSYCHOLOGY |
Artículo | 2009 |
Visual versus phonological abilities in Spanish dyslexic boys and girls
|
BRAIN AND COGNITION |
Artículo | 2008 |
¿Cómo contribuyen las asociaciones de familiares a la educación del alumnado con autismo?
|
Infancia y Aprendizaje. Journal for the Study of Education and Development |
Ponencia | 2008 |
Comprensión oral y escrita en español de alumnos inmigrantes de origen marroquí
|
Estudios de desarrollo del lenguaje y educación: Studies on language development and education |
Artículo | 2008 |
Do Spanish parents prefer special schools for their children with autism?
|
EDUCATION AND TRAINING IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES |
Artículo | 2008 |
Theory of mind and reading in persons with autism spectrum disorders: Hypotheses for a complex relationship
|
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología |
Capítulo | 2007 |
Evaluación dinámica en retraso mental severo: Descripción de un procedimiento ecológico para la valoración de la metacognición
|
Dificultades del desarrollo: evaluación e intervención |
Artículo | 2007 |
Do readers with autism make bridging inferences from world knowledge?
|
Journal of Experimental Child Psychology |
Capítulo | 2007 |
Evaluación de la aplicación del programa informatizado de rehabilitación cognitiva CyT-L en personas con daño cerebral
|
Dificultades del desarrollo: evaluación e intervención: instrumentos y programas de intervención: CD-ROM |
Capítulo | 2007 |
Evaluación dinámica en retraso mental severo: descripción de un procedimiento ecológico para la valoración de la metacognición
|
Dificultades del desarrollo: evaluación e intervención: instrumentos y programas de intervención: CD-ROM |
Capítulo | 2007 |
Evaluación orientada a la intervención en personas con retraso mental severo
|
Dificultades del desarrollo: evaluación e intervención |
Capítulo | 2007 |
Intervención asistida por ordenador sobre habilidades aplicadas a la solución de problemas en personas con retraso mental
|
Dificultades del desarrollo: evaluación e intervención |
Artículo | 2006 |
ACTITUDES ANTE LA DISCAPACIDAD EN EL ALUMNADO UNIVERSITARIO MATRICULADO EN MATERIAS AFINES
|
Revista Iberoamericana de Educación |
Capítulo | 2006 |
Aproximación a la realidad de la atención educativa a las personas con discapacidad: la formación de actitudes positivas ante la inclusión social
|
La innovación en la enseñanza superior (II): curso 2003-2004 [Area de ciencias sociales y jurídicas] |
Artículo | 2005 |
¿CÓMO MEJORAR LA EDUCACIÓN DEL ALUMNADO CON AUTISMO? UNA PROPUESTA DESDE EL SISTEMA ESCOLAR SEVILLANO
|
Apuntes de Psicología |
Artículo | 2005 |
Use of a computer-assisted program to improve metacognition in persons with severe intellectual disabilities
|
RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES |
Artículo | 2004 |
Attentional deficit in dyslexia: a general or specific impairment?
|
NEUROREPORT |
Capítulo | 2004 |
Cuando los contenidos se centran en "lo práctico": percepción de los estudiantes de la metodología basada en casos
|
La Universidad de Sevilla y la innovación docente, curso 2002-2003: áreas de ciencias sociales y jurídicas / |
Artículo | 2004 |
Dynamic master mind - Interactive use of a game for testing metacognition
|
SCHOOL PSYCHOLOGY INTERNATIONAL |
Revisión | 2004 |
Interactive assessment of metacognition: Exploratory study of a procedure for persons with severe mental retardation
|
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION |
Capítulo | 2004 |
La evaluación de las Dificultades del Aprendizaje
|
Introducción a las dificultades del aprendizaje |
Capítulo | 2004 |
Las teorías acerca de las Dificultades del Aprendizaje
|
Introducción a las dificultades del aprendizaje |
Artículo | 2003 |
La evaluación de los procesos metacognitivos: estrategias y problemática actuales
|
ESTUDIOS DE PSICOLOGIA |
Capítulo | 2000 |
Dificultades en la adquisición del cálculo: numeración y operaciones básicas
|
Dificultades en el aprendizaje del lenguaje, de las matemáticas y en la socialización: atención a la diversidad en educación |
Ponencia | 2000 |
Evaluación criterial en la enseñanza universitaria: una aplicación a la resolución de casos
|
Materiales para la calidad: actas de las II Jornadas Andaluzas de Calidad en la Enseñanza Universitaria : desarrollo de planes de calidad para la universidad |
Capítulo | 2000 |
La resolución de problemas matemáticos: dificultades y pautas para la intervención psicoeducativa
|
Dificultades en el aprendizaje del lenguaje, de las matemáticas y en la socialización: atención a la diversidad en educación |
Artículo | 1998 |
LA ENSEÑANZA UNIVERSITARIA COMO FORMACION PROFESIONALIZADORA
|
Revista de Enseñanza Universitaria |
Capítulo | 1998 |
Malos tratos a los niños en la familia
|
Familia y desarrollo humano |
Libro | 1996 |
Maltrato y protección a la infancia en España
|
Maltrato y protección a la infancia en España |
Artículo | 1995 |
Detección y caracterización del maltrato infantil en la Comunidad Autónoma Andaluza
|
Infancia y Aprendizaje. Journal for the Study of Education and Development |
Artículo | 1995 |
El maltrato infantil en España: un estudio a través de los expedientes de menores
|
Infancia y Aprendizaje. Journal for the Study of Education and Development |
Artículo | 1995 |
Ideas sobre la infancia y predisposición hacia el maltrato infantil
|
Infancia y Aprendizaje. Journal for the Study of Education and Development |