María Ángeles Revilla Camacho

Profesora Titular de Universidad
arevilla@us.es
Área de conocimiento: Comercialización e Investigación de Mercados
Departamento: Administración de Empresas y Marketing
Grupo: E-BUSINESS: EMPRESA, ADMINISTRACIÓN Y CIUDADANO (SEJ-494)
Tipo Año Título Fuente
Artículo2021 Explaining the boycott behavior: A conceptual model proposal and validation JOURNAL OF CONSUMER BEHAVIOUR
Artículo2021 Innovation orientation and long-term performance: the mediating role of market perception capability INTERNATIONAL ENTREPRENEURSHIP AND MANAGEMENT JOURNAL
Artículo2021 Is a university committed to ethics perceived as an honest, appropriate and properly managed organization? Journal of Management and Business Education
Capítulo2020 Deontología y códigos éticos como herramientas de una estrategia competitiva sostenible Ética, Responsabilidad Social y Sostenibilidad, Seminario Responsabilidad Social 10/02/2020
Ponencia2020 Empreender na fronteira Economía empresarial: aportaciones científicas para su desarrollo, libro de resumenes del XXII Seminario Hispano Luso de Economía Empresarial 5 Y 6 de Noviembre de 2020 Facultade de C.C. Empresariais e Turismo Campus de Ourense Universidade de Vigo
Artículo2019 A resource generator methodology for hotels JOURNAL OF INNOVATION & KNOWLEDGE
Artículo2019 How to face a political boycott: the relevance of entrepreneurs' awareness INTERNATIONAL ENTREPRENEURSHIP AND MANAGEMENT JOURNAL
Artículo2019 Marketing capabilities and innovation. How do they affect the financial results of hotels? PSYCHOLOGY & MARKETING
Artículo2019 Relevance of social, economic, and environmental impacts on residents' satisfaction with the public administration of tourism SUSTAINABILITY
Artículo2019 The tourist loyalty index: A new indicator for measuring tourist destination loyalty? JOURNAL OF INNOVATION & KNOWLEDGE
Artículo2018 Adquisición de competencias y aprendizaje en colaboración con las empresas Journal of Management and Business Education
Capítulo2018 Neuromarketing as a subject of legitimacy Organizational Legitimacy: Challenges and Opportunities for Businesses and Institutions
Artículo2017 Corporate Responsibility under the ECSI model: An application in the hotel sector EUROPEAN RESEARCH ON MANAGEMENT AND BUSINESS ECONOMICS
Artículo2017 Exploring the customer's intention to switch firms: The role of customer-related antecedents PSYCHOLOGY & MARKETING
Artículo2016 Entrepreneurial orientation-hotel performance: Has market orientation anything to say? JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
Artículo2016 The customer's perception of value co-creation. The appropiateness of Yi and Gong's scale in the Spanish context Esic market
Artículo2016 Tipología de compradores online mayores de 55 años Revista Innovar
Artículo2016 Value co-creation and customer loyalty JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
Artículo2015 Access and mobilization of network resources and competitive advantage in hotels A conceptual framework INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT
Artículo2015 CAN THE CUSTOMER'S VALUE CO-CREATION BEHAVIOR BE MEASURED? VALIDATING A MEASUREMENT SCALE BASED ON THE CUSTOMER¿S PERSPECTIVE Gestion 2000
Artículo2015 Customer participation and citizenship behavior effects on turnover intention JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
Artículo2015 Impact of the perceived importance of a hotel's corporate responsibility on tourists' complaints behaviour Esic market
Capítulo2015 The effect of entrepreneurial orientation on results: An application to the hotel sector New Challenges in Entrepreneurship and Finance: Examining the Prospects for Sustainable Business Development, Performance, Innovation, and Economic Growth
Artículo2014 Orientación al mercado y rasgos de la alta dirección: una aproximación en el marco del sector industrial Prosperitas
Capítulo2014 Seeking a sustainable competitive advantage in periods of economic recession for SMEs and entrepreneurs: The role of value co-creation and customer trust in the service provider Entrepreneurship, Innovation and Economic Crisis: Lessons for Research, Policy and Practice
Artículo2014 The relationship between organizational structure and market orientation. An empirical aproach The International Journal of Management Science and Information Technology
Artículo2013 A qualitative and longitudinal analysis of market orientation SERVICE INDUSTRIES JOURNAL
Artículo2013 Heterogeneity of customers of personal image services: a segmentation based on value co-creation INTERNATIONAL ENTREPRENEURSHIP AND MANAGEMENT JOURNAL
Artículo2013 The value co-creation process as a determinant of customer satisfaction MANAGEMENT DECISION
Ponencia2012 Characteristics of upper management and market orientation: An empirical study of industrial firms Studies in fuzziness and soft computing
Ponencia2012 Organizational Structure as an explanatory factor of market orientation Studies in fuzziness and soft computing
Artículo2011 RELACIÓN ENTRE ÉTICA EN LA VENTA Y SATISFACCIÓN DEL CLIENTE Egitania Sciencia
Capítulo2010 Absentismo universitario: algunas cuestiones básicas y propuestas de medidas paliativas El absentismo en las aulas universitarias: el caso de la Escuela Universitaria de Estudios Empresariales
Ponencia2010 Antecedentes y consecuencias de los intercambios relacionales en el ámbito exportador Creando clientes en mercados globales: Building client relationships in global markets
Capítulo2010 El aprendizaje basado en problemas en la docencia de marketing Nuevas enseñanzas de Grado en la Escuela Universitaria de Estudios Empresariales de la Universidad de Sevilla
Ponencia2010 Factores determinantes de la ética percibida en una relación de compraventa Creando clientes en mercados globales: Building client relationships in global markets
Artículo2010 Marketing relacional en la comercialización internacional de vinos españoles con D.O. Información Comercial Española, ICE: Revista de Economía
Ponencia2008 El capital social en las empresas hoteleras de Sevilla. Propuesta metodológica Investigaciones turísticas. Una perspectiva multidisciplinar: I Jornadas de Investigación en Turismo, Sevilla, 7 y 8 de mayo de 2008
Capítulo2007 El sistema de Créditos Europeos en la docencia del marketing turístico: experiencia piloto de adaptación en la Escuela Universitaria de Estudios Empresariales de Sevilla Innovación en los aprendizajes de la titulación de turismo
Artículo2007 LA IMPORTANCIA DE LA ÉTICA EN LA VENTA DESDE EL PUNTO DE VISTA DEL CONSUMIDOR Investigaciones europeas de dirección y economía de la empresa
Libro2004 Fundamentos de marketing turístico Fundamentos de marketing turístico
Artículo1998 VARIABLES SITUACIONALES CONDICIONANTES DE LA CALIDAD QUE SE PUEDE OFRECER IMPARTIENDO CLASES Revista de Enseñanza Universitaria

Proyectos de Investigación

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
03/02/2010 03/02/2014 Investigador/a Sociedad de la Información en Colectivos Emergentes en Andalucía: e-Inclusión y e-Accesibilidad (P09-SEJ-4568) Junta de Andalucía - Consejería de Innovación, Ciencia y Empresas (Autonómico)

Contratos

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
01/01/2020 30/06/2021 Investigador/a Estudio sobre las necesidades cambientes en el marco de las competencias del Colegio de Economistas de Sevilla (3813/0692) Colegio Profesional de Economistas de Sevilla (Local)
01/01/2013 12/11/2019 Investigador/a Cátedra Metropol-Parasol de Gestión de Espacios Turísticos y de Ocio (1795/0644) VARIOS (Local)
08/02/2017 07/02/2020 Investigador/a Legitimidad Organizacional y Social (2978/0651) NERTIS SALINERO Y BAUTISTA, S.L.P. (Local)