Ver Investigador - - Prisma - Unidad de Bibliometría

Verónica Martín Molina

Profesora Titular de Universidad
veronicamartin@us.es
Área de conocimiento: Didáctica de la Matemática
Departamento: Didáctica de las Matemáticas
Grupo: GRUPO DE INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA - FQM-226 (Universidad de Sevilla)
Prog. doctorado: Programa de Doctorado en Matemáticas (RD. 99/2011)
Tipo Año Título Fuente
Artículo2024 Mathematical naming and explaining in teaching talk: Noticing work with two groups of mathematics teachers ZDM - Mathematics Education
Artículo2023 Characterising pre-service primary school teachers’ discursive activity when defining International Journal of Instruction
Capítulo2023 Matemáticas, pensamiento crítico... y cooperación Pensamiento crítico para personas voluntarias y cooperantes
Artículo2023 Spanish primary school students’ engagement with a non-traditional method when adding and subtracting: ritualised versus exploratory participation Education 3-13
Artículo2022 Some non-compactness results for locally homogeneous contact metric manifolds RESULTS IN MATHEMATICS
Ponencia2022 Spanish research on mathematics education Mathematics education research supporting practice: empowering the future
Artículo2021 Characterizing the role of technology in mathematics teachers’ practices when teaching about the derivative Computers in the Schools
Artículo2021 El discurso de estudiantes para maestro cuando describen y definen cuerpos geométricos Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas
Artículo2021 Identifying routines in the discourse of undergraduate students when defining Mathematics Education Research Journal
Capítulo2020 ¡La recta no es el camino más corto! Hablemos de curvas y superficies Matemáticas: cotidianidad y belleza
Artículo2020 Differences between how undergraduate students define geometric solids and what their lecturers expect from them through the lens of the theory of commognition EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
Artículo2020 Generalized Sasakian space forms which are realized as real hypersurfaces in complex space forms MATHEMATICS
Capítulo2019 Cómo construyen definiciones matemáticas los estudiantes para maestro: una aproximación sociocultural Investigación sobre el profesor de matemáticas: práctica de aula, conocimiento, competencia y desarrollo profesional
Ponencia2019 Identificando conflictos comognitivos en el discurso de estudiantes universitarios cuando definen Investigación en Educación Matemática XXIII
Artículo2018 A classification of totally geodesic and totally umbilical Legendrian submanifolds of (kappa, mu)-spaces ANNALS OF GLOBAL ANALYSIS AND GEOMETRY
Artículo2018 Researching how professional mathematicians construct new mathematical definitions: a case study INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
Ponencia2017 Aspectos del discurso de estudiantes universitarios cuando construyen definiciones matemáticas VIII Congreso iberoamericano de educación matemática (2017), p 286-293
Capítulo2017 Fomento del aprendizaje autónomo mediante una web de vídeos Buenas prácticas en la docencia universitaria con apoyo de TIC: experiencias en 2016
Artículo2017 NULL PSEUDO-ISOTROPIC LAGRANGIAN SURFACES Colloquium Mathematicum
Artículo2016 Algebraic Approach to the Minimum-Cost Multi-Impulse Orbit-Transfer Problem JOURNAL OF GUIDANCE CONTROL AND DYNAMICS
Ponencia2016 Identificando actividades de matematización horizontal y vertical en un proceso de clasificación INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XX
Ponencia2016 La resolución de problemas en la asignatura de "Matemáticas Específicas para Maestros" 5ª Jornadas de Innovación Docente. Investigación, experiencias y reflexión en docencia universitaria. (2016)
Artículo2015 Approximate solutions of the hyperbolic Kepler equation CELESTIAL MECHANICS & DYNAMICAL ASTRONOMY
Artículo2015 Local Classification and Examples of an Important Class of Paracontact Metric Manifolds FILOMAT
Artículo2015 On a remarkable class of paracontact metric manifolds INTERNATIONAL JOURNAL OF GEOMETRIC METHODS IN MODERN PHYSICS
Artículo2015 PARACONTACT METRIC MANIFOLDS WITHOUT A CONTACT METRIC COUNTERPART TAIWANESE JOURNAL OF MATHEMATICS
Artículo2015 Paracontact metric structures on the unit tangent sphere bundle ANNALI DI MATEMATICA PURA ED APPLICATA
Artículo2015 The curvature tensor of -contact metric manifolds MONATSHEFTE FUR MATHEMATIK
Artículo2014 Recent advances in paracontact metric geometry INTERNATIONAL JOURNAL OF GEOMETRIC METHODS IN MODERN PHYSICS
Artículo2014 Solving Kepler's equation via Smale's alpha-theory CELESTIAL MECHANICS & DYNAMICAL ASTRONOMY
Artículo2013 Almost Cosymplectic and Almost Kenmotsu (kappa, mu, nu)-Spaces MEDITERRANEAN JOURNAL OF MATHEMATICS
Artículo2013 Generalized (kappa, mu)-Space Forms MEDITERRANEAN JOURNAL OF MATHEMATICS
Artículo2013 Optimal inequalities, contact δ-invariants and their applications BULLETIN OF THE MALAYSIAN MATHEMATICAL SCIENCES SOCIETY
Artículo2013 Sasaki-Einstein and paraSasaki-Einstein metrics from (kappa, mu)-structures JOURNAL OF GEOMETRY AND PHYSICS
Artículo2011 Bochner and conformal flatness on normal complex contact metric manifolds ANNALS OF GLOBAL ANALYSIS AND GEOMETRY
Artículo2011 Generalized (κ, μ)-space forms and Da-homothetic deformations BALKAN JOURNAL OF GEOMETRY AND ITS APPLICATIONS
Artículo2007 SOPHUS LIE: UN MATEMÁTICO VISIONARIO Boletín de la Asociación Matemática Venezolana

Este investigador no ha dirigido/tutorizado tesis

Proyectos de Investigación

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
01/09/2023 31/08/2026 Investigador/a Estudio de la práctica matemática de definir en estudiantes para profesor de matemáticas de educación secundaria y bachillerato. Análisis desde una perspectiva sociocultural (PID2022-139079NB-I00) Ministerio de Ciencia e Innovación (Nacional)
01/01/2015 31/12/2018 Investigador/a Geometría Semi-Riemanniana y Física Matemática (MTM2014-52197-P) Ministerio de Economía y Competitividad (Nacional)
01/01/2012 31/12/2015 Investigador/a Geometría Semi-Riemanniana y Física Matemática (MTM2011-22621) Ministerio de Ciencia e Innovación (Nacional)
El investigador no tiene ningún resultado de investigación asociado