Formación del Profesorado Universitario en TIC Como Apoyo al Alumnado con Discapacidad

Referencia: PID2019-108230RB-I00

Tipo: Proyecto de investigación
Programa financiador: Plan Estatal 2017-2020 Retos - Proyectos I+D+i
Entidad financiadora: Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades
Ámbito: Nacional
Convocatoria competitiva:
Fecha de inicio: 01/06/2020
Fecha de fin: 31/05/2023
Participantes en la financiación
Nombre Rol
Alonso García, Santiago Investigador/a
Arrifano Tadeu, Pedro José Investigador/a
El Homrani, Mohammed Investigador/a
Fernández Batanero, José María Responsable
Fernández Cerero, José Investigador/a
García Lázaro, Irene Investigador/a
García Martínez, Inmaculada Investigador/a
Hernández de la Torre, Elena Investigador/a
Hernández Fernández, Antonio Investigador/a
López Meneses, Eloy Investigador/a
Montenegro Rueda, Marta Investigador/a
Morales Pérez, Gloria Luisa Investigador/a
Navarro Montaño, María José Investigador/a
Piñero Virué, Rocío P. Investigador/a
Reyes Rebollo, Miguel María Investigador/a
Román Graván, Pedro Responsable
Siles Rojas, Carmen Investigador/a
Torres González, José Antonio Investigador/a
Publicaciones relacionadas
Tipo Año Título Fuente
Artículo 2022 Access and Participation of Students with Disabilities: The Challenge for Higher Education INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH
Revisión 2022 Digital Competence of Special Education Teachers: Impact, Challenges and Opportunities AUSTRALASIAN JOURNAL OF SPECIAL AND INCLUSIVE EDUCATION
Artículo 2022 Impact of ICT on university students with visual impairment British Journal of Special Education
Artículo 2022 Knowledge of university teachers on the use of digital resources to assist people with disabilities. The case of Spain EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
Artículo 2022 Use of Augmented Reality for Students with Educational Needs: A Systematic Review (2016–2021) SOCIETIES
Revisión 2021 Assessment in higher education during the COVID‐19 pandemic: a systematic review SUSTAINABILITY
Artículo 2021 Digital teaching competence in higher education: a systematic review EDUCATION SCIENCES
Artículo 2021 Impact of educational technology on teacher stress and anxiety: a literature review INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH
Revisión 2020 Impact of the information and communication technologies on students with disabilities. A systematic review 2009-2019 SUSTAINABILITY
Nota: la fuente de financiación de las publicaciones se ha obtenido de WOS