Diseño, producción y evaluación de t-MOOC para la adquisición de competencias digitales del profesorado universitario.

Referencia: US-1260616

Tipo: Proyecto de investigación
Programa financiador: Proyectos I+D+i FEDER Andalucía 2014-2020
Entidad financiadora: Junta de Andalucía (Consejería de Economía y Conocimiento)
Ámbito: Autonómico
Convocatoria competitiva:
Fecha de inicio: 01/02/2020
Fecha de fin: 30/04/2022
Participantes en la financiación
Nombre Rol
Aguilar Gavira, Sonia Investigador/a
Alonso García, Santiago Investigador/a
Álvarez Molina, Ignacio Investigador/a
Ballesteros Regaña, Cristóbal Investigador/a
Barragán Sánchez, Raquel Investigador/a
Barroso Osuna, Julio Manuel Responsable
Benítez Gavira, Remedios Investigador/a
Cabero Almenara, Julio Responsable
Casal Otero, Lorena Investigador/a
Castaño Garrido, Carlos Investigador/a
Cebreiro López, Beatriz Investigador/a
Domínguez Fernández, Guillermo Investigador/a
Fernández Morante, María del Carmen Investigador/a
Galera Núñez, María del Mar Investigador/a
Garay Ruiz, Urtza Investigador/a
García Valero, María de la Cruz Investigador/a
Gómez del Castillo Segurado, María Teresa Investigador/a
Granado Alonso, Cristina Investigador/a
Gutiérrez Castillo, Juan Jesús Investigador/a
Hervás Gómez, Carlos Investigador/a
López de la Serna, Arantzazu Investigador/a
López Martínez, Antonia Investigador/a
Martínez Gimeno, Almudena Investigador/a
Pérez Díez de los Ríos, José Luis Investigador/a
Piñero Virué, Rocío P. Investigador/a
Prieto Jiménez, Esther Investigador/a
Rodríguez Gallego, Margarita Rosa Investigador/a
Romero Andonegui, Ainara Investigador/a
Romero Tena, Rosalía Investigador/a
Ruíz Palmero, Julio Investigador/a
Siles Rojas, Carmen Investigador/a
Tejada Gartano, Eneko Investigador/a
Torres Barzabal, Luisa María Investigador/a
Publicaciones relacionadas
Tipo Año Título Fuente
Artículo 2022 Autonomy, motivation, and digital pedagogy are key factors in the perceptions of spanish higher-education students toward online learning during the COVID-19 pandemic INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH
Artículo 2022 Differential analysis of the years of experience of higher education teachers, their digital competence and use of digital resources: comparative research methods Technology, Knowledge and Learning
Artículo 2022 Models of Future Teachers’ Adaptation to New Post-Pandemic Digital Educational Scenarios SUSTAINABILITY
Artículo 2022 Validation of the DigCompEdu check-in questionnaire through structural equations: a study at a university in Peru EDUCATION SCIENCES
Artículo 2021 Classification models in the digital competence of higher education teachers based on the DigCompEdu framework: logistic regression and segment tree Journal of E-Learning and Knowledge Society
Artículo 2021 Digital competence of higher education professor according to DigCompEdu. Statistical research methods with ANOVA between fields of knowledge in different age ranges EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
Artículo 2021 Perceptions of university students towards digital transformation during the pandemic EDUCATION SCIENCES
Artículo 2021 The Teaching Digital Competence of Health Sciences Teachers. A Study at Andalusian Universities (Spain) INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH
Artículo 2020 Development of the teacher digital competence validation of DigCompEdu check-in questionnaire in the University context of Andalusia (Spain) SUSTAINABILITY
Nota: la fuente de financiación de las publicaciones se ha obtenido de WOS