Diseño, Producción y Evaluación de T-Mooc para la Adquisición por los Docentes de Competencias Digitales Docentes

Referencia: RTI2018-097214-B-C31

Tipo: Proyecto de investigación
Programa financiador: Plan Estatal 2017-2020 Retos - Proyectos I+D+i
Entidad financiadora: Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades
Ámbito: Nacional
Convocatoria competitiva:
Fecha de inicio: 01/01/2019
Fecha de fin: 31/12/2022
Participantes en la financiación
Nombre Rol
Aguiar Perera, María Victoria Investigador/a
Aguilar Gavira, Sonia Investigador/a
Ballesteros Regaña, Cristóbal Investigador/a
Barragán Sánchez, Raquel Investigador/a
Barroso Osuna, Julio Manuel Investigador/a
Benítez Gavira, Remedios Investigador/a
Cabero Almenara, Julio Responsable
Domínguez Fernández, Guillermo Investigador/a
Guillén Gámez, Francisco David Investigador/a
Gutiérrez Castillo, Juan Jesús Investigador/a
Hermosilla Rodríguez, José Manuel Investigador/a
Llorente Cejudo, Maria del Carmen Investigador/a
López Lozano, Lidia Investigador/a
López Martínez, Antonia Investigador/a
López Ruiz, Juan Ignacio Investigador/a
Martínez Gimeno, Almudena Investigador/a
Martínez Pérez, Sandra Investigador/a
Mingorance Estrada, Angel Custodio Investigador/a
Ortiz Colón, Ana Investigador/a
Palacios Rodriguez, Antonio de Padua Investigador/a
Prieto Jiménez, Esther Investigador/a
Puig Gutiérrez, María Investigador/a
Rodríguez Gallego, Margarita Rosa Investigador/a
Rodríguez Pulido, Josefa Investigador/a
Roig Vila, Rosabel Investigador/a
Romero Tena, Rosalía Responsable
Ruíz Palmero, Julio Investigador/a
Serrano Hidalgo, Manuel Investigador/a
Torres Barzabal, Luisa María Investigador/a
Publicaciones relacionadas
Tipo Año Título Fuente
Artículo 2023 Development of Digital Teaching Competence: Pilot Experience and Validation through Expert Judgment EDUCATION SCIENCES
Artículo 2022 Digital Competence of university students with disabilities and factors that determine it. A descriptive, inferential and multivariate study EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
Artículo 2022 Pedagogical Patterns for tMOOC as a Social Technology of Relationship SOCIETIES
Artículo 2022 Social inclusion as a perspective for the validation of the "DigCompEdu Check-In" questionnaire for teaching digital competence EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
Artículo 2021 Comparative European DigCompEdu Framework (JRC) and Common Framework for Teaching Digital Competence (INTEF) through expert judgment Texto Livre: Linguagem e Tecnologia
Artículo 2021 Design and validation of t-mooc for the development of the digital competence of non-university teachers Technologies
Artículo 2021 The pandemic and changes in the self-perception of teacher digital competences of infant grade students: a cross sectional study. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH
Artículo 2020 Evaluation of Teacher Digital Competence Frameworks Through Expert Judgement: the Use of the Expert Competence Coefficient JOURNAL OF NEW APPROACHES IN EDUCATIONAL RESEARCH
Artículo 2020 Teaching Digital Competence and Eco-Responsible Use of Technologies: Development and Validation of a Scale SUSTAINABILITY
Artículo 2020 The Challenge of Initial Training for Early Childhood Teachers. A Cross Sectional Study of Their Digital Competences SUSTAINABILITY
Nota: la fuente de financiación de las publicaciones se ha obtenido de WOS